luni, 1 iunie 2009

Oda bunicului ciresar


Oda bunicului ciresar, care in fiece vara pune o sperietoare din haine vechi si paie, langa cires, sa ni-l pazeasca
oda bunicului tau si al meu
care la varsta cand noi jucam primul joc pe computer, invata cum se pune sindrila pe casa, sindrila pe care o facuse singur dintr-un brad uscat
bunicului care mai bea o cinzeaca pe furis, si ne facea complici sa n-afla aia batrana, si nu-l spuneam ca era prea simpatic;
si chiar cand ne scapam la bunica nu se supara: pentru ca spre deosebire de parintii nostrii (ocupati si nervosi), bunicii stiu diferenta intre oameni mari si copii; si nu ne judeca de la egal la egal
bunicului care a invatat fie rand pe rand sa fie: constructor de case, gradinar, cazangiu de tuica, cizmar, tamplar, potcovar, crescator de animale, mecanic, zugrav. care stie sa taie si via, si pomii fructiferi.
care creste in fiece an purcel si face vin, si ne asteapta sa ne dea pentru craciun - ca acolo la oras - n-aveti voi din astea.
bunicului ce mi-a dat ceasul lui cand am luat la liceu, si mai apoi si bicicleta
care a adunat o viata scule si unelte, pentru orce ai avea nevoie sa faci intr-o curte de om sau la camp.
bunicilor ce ne-au invatat sa spunem sarumana, ce ne-au dus la biserica de sarbatori, si care se mandreau cu noi mai mult decat parintii nostrii, si ne-au facut sa ne simtim importanti si nu juma de oameni incurca-lume.
bunicului ce mi-a dat biblia din `20 sa invat sa citesc, si pe care faceam corecturi cu pixu
bunicilor unde am mancat cea mai buna zacusca din lume si cele mai bune placinte
bunicilor ce i-au ajutat pe parintii nostrii sa fie oameni si mai apoi si pe noi

3 comentarii:

  1. Colorata si incarcata, dar nu in sens negativ

    RăspundețiȘtergere
  2. mirific..mi-aduce aminte de curtea bunicului si de copilarie...ups,chiar ESTE :)
    ma gandesc ce reactie ar avea cand ar afla ca pozele facute in curtea lui de lucru sunt pe "internet"

    RăspundețiȘtergere